Follow Me Here~~

Life Quotes, Life Quotes Images, Life Sayings

About Me

My photo
Selayang, Selangor, Malaysia
Assalamualaikum wbt.. Salam ukhwah.. We just have one life..so,live your life happily just like what u want it to be.. Believe in Allah..Have FAITH! May ALLAH bless us! ^^

Friday 4 November 2011

alhamdulillah! syukur padaMu Ya Allah !!

bismillahirrahmanirrahim...

assalamualaikum..

SYUKUR ALHAMDULILLAH!!
tiada apa lagi yang mampu ku ucapkan..
tidak termimpi oleh ku untuk mendapat result yang sedemikian..
aku sangat bersyukur...
masih belajar untuk membuat sujud syukur~lantas aku gantikan dengan membaca surat cinta dariNYA~
tapi masih kurasakan tidak cukup untuk menyatakan kesyukuran ku terhadapNYA...
apa lagi yang harus ku lakukan...?

Subhanallah walhamdulillah walailahaillallah wallahu akbar !

pujianku terhadap MU Ya Allah..

KAU telah mengurniakan aku nikmat yang dapat membangkitkan aku dari tidur yang panjang...
KAU telah mengurniakan aku nikmat yang telah menyedarkan aku...
dan...
janganlah KAU jadikan ini sebagai dugaan untukku terus terleka dengan duniawiMU Ya Rabbi..

Jujur aku katakan..keputusan yang aku peroleh tidaklah sebaik keputusan rakan2 ku yang lain..
Tetapi jujur juga ku katakan..aku amat bahagia dengan apa yang aku peroleh..
mungkin kerana aku tidak target terlalu tinggi...
dan Allah memberi apa yang aku minta..;)
aku sangat bersyukur..
kerana aku tahu..DIA sentiasa memberikan yang terbaik buat hambaNYA..
walaupun benda itu sangat menyedihkan kita...

buat teman2 yang berjaya...TAHNIAH dariku !
itu adalah apa yang kita usahakan...
jadi..terimalah seadanya..usah terlalu gembira..dan usah terlalu bersedih...

buat teman2 yang kurang berjaya...ingat !
ini adalah titik permulaan untuk sesuatu yang lebih baru buat kalian !
usah terlampau bersedih hingga melupakan nikmat yang telah Allah berikan..

siapa tahu..mungkin Allah memberi mu ujian sebegini agar kamu sedar..dan terus bangkit memperbaiki apa yang kurang...
sedarlah sesungguhnya kamu insan terpilih !
sahabatku..Allah memilihmu untuk menghadapi ujian ini..Allah memilih aku juga..tetapi untuk ujian yang lain bentuknya..
Allah tidak akan membebani hambaNYA dengan apa yang kita tidak mampu..ingat tu.. ;)

please DO have FAITH in HIM...

insyaAllah..everything is gonna be just fine... ;)







Kita bertanya : Kenapa aku tak dapat apa yang aku idam-idamkan?

Quran menjawab ,” Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu , padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.” [Surah al-Baqarah , ayat 216.]

Allah sudah memberi kita jawapan bukan? ;)




No comments:

Post a Comment