Follow Me Here~~

Life Quotes, Life Quotes Images, Life Sayings

About Me

My photo
Selayang, Selangor, Malaysia
Assalamualaikum wbt.. Salam ukhwah.. We just have one life..so,live your life happily just like what u want it to be.. Believe in Allah..Have FAITH! May ALLAH bless us! ^^

Sunday 30 October 2011

aku inginkan yang seperti dia...

bismillahirrahmanirrahim...
assalamualaikum...

Ya Allah...sesungguhnya KAU mengerti apa yang aku rasakan dikala ini...
tidak perlu ku luahkan dengan panjang lebar kerana Engkau lebih mengetahui lebih dari diriku...
masakan tidak Ya Alah..diriku ini kepunyaan MU...
seluruh anggota tubuhku ini adalah hak milik MU Ya Rabbi...

sungguh..aku inginkan dia...
untuk membimbing diriku ini Ya Tuhanku...
tetapi siapalah aku untuk berada disampingnya...
sungguh aku tidak layak untuk manusia seperti dia...
jatuh hatiku pada dia yang melabuhkan cintanya padaMU...
jatuh hatiku pada dia yang hatinya tertaut padaMU..
jatuh hatiku pada dia yang merindui syahid dijalanMU..

akan tetapi Ya Muhaimin...
jagalah hatiku agar tidak berpaling dari hatiMU...
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMU...
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi..
hanya padaMU..

apakah layak aku...?
jauh disudut hati aku..
aku tahu jawapannya ada pada diriku..
pantaskah tidak aku untuknya bergantung pada diriku sendiri...
sudah cukup solehahkah aku?
sudah kah aku meninggalkan semua dosa-dosa ku dahulu...
nah...jawapannya terbentang luas dihadapan mataku...
jawapan apa lagi yang ku mahukan...

namun Ya Allah...
bantulah aku..
kuatkan lah aku..
tegarkan lah aku...
dalam menjalani hari-hariku...

aku lemah Ya Allah...sungguh aku lemah...
pintaku Ya Allah..
agar KAU jadikan aku sesolehah mungkin untuk aku pantas berdiri di sebelahnya...
KAU hilangkanlah perasaan ini sebentar sebagaimana yang telah Engkau lakukan selama beberapa bulan ini...
dan KAU kembalikanlah ia kembali kepadaku apabila waktunya sudah tiba jika dia memang untukku...

KAU hilangkanlah mereka dari segenap sudut pandangan mataku Ya Rabb...
dan KAU kembalikanlah antara mereka di suatu hari nanti...

Amin Ya Rabbal 'Alamin....




~pintaku Ya Muhaimin~


No comments:

Post a Comment